A parodontológia Zalaegerszeg területén a fogászat sajátos ágazata, melynek feladata a fogágybetegségek, avagy a fog körüli szövetek bakteriális gyulladásos problémáinak kezelése. A fogágybetegségeknek több fajtája létezik. Egyik típusát például az ínyproblémák jelentik, melyek a legtöbb esetben teljes mértékben, maradéktalanul gyógyíthatók. Azonban amennyiben a betegség megtámadja a csontokat is, a károsodás, bár megfékezhető, száz százalékosan már nem visszafordítható. A korai felismerés tehát nagyon fontos, melynek érdekében időszakosan javasolt részt venni a fogászati ellenőrzéseken, és folyamatosan, napi szinten prevenciós módszereket alkalmazni, mellyel nagy eséllyel megelőzhetők a problémák.

Parodontológia Zalaegerszeg
A kép csak illusztráció.

Theme Image

Parodontológia Zalaegerszeg - ellátás

A szájhigiéniai felvilágosítás, útbaigazítás és ösztönzés
Ahhoz, hogy a fogászati kezelés eredménye tartós legyen, a páciens kooperációjára is szükség van. A sikeres együttműködés azonban elengedhetetlen a beteg szájhigiéniai oktatása, navigálása a és motiválása nélkül.

A fogkő eltávolítása
Ez elengedhetetlen a fogak egészségének megőrzése szempontjából.

A zárt/nyitott küret
Ezen kezelések során a parodontális tasakok kerülnek kitisztításra.

Az elavult, régi pótlások cseréje
Fogágyproblémák a fogtöméseknél, a rögzített és a kivezető rögzített fogsoroknál gyakorta kialakulhatnak a nehézkes tisztíthatóságuknak, valamint a fogak helytelenül előkészített állapotának köszönhetően.

A sínezés
Az ellátás célja a mozgó fogak egymáshoz fixálása, egyrészt a fogvándorlás elkerülése, másrészt a mielőbbi felépülés érdekében.

Parodontológia Zalaegerszeg - Fő problémák:

Fognyaki érzékenység
Ennek a panasznak többféle oka lehet. Egyik legkézenfekvőbb oka azonban a nem megfelelő fogtisztítási módszer, például a kemény fogkefe, vagy a rossz fogkrém használata. Persze kialakulhat savas táplálkozás eredményeképpen vagy éjszakai fogcsikorgatás következtében is. Ez a probléma nagymértékben enyhíthető a fogínyvisszahúzódás szakértő ellátásával, a savas ételek/italok mellőzésével, valamint a dentálhigiénikus fogápolási tanácsainak megfogadásával.

Fogínygyulladás
A fogínygyulladás alapvetően a fogról levált ínyen történő fogkőlerakódás következménye. Elsőként ínygyulladás keletkezik, majd korai fogággyulladás következik be. Megelőzéséhez hatékony, rendszeres fogmosásra, és fogászati fogkőeltávolításra van szükség.

Fogínysorvadás
A lepedékben lévő baktériumok bejuthatnak a fogíny alá, ahol komoly problémát okozhatnak. Így például felemészthetik a csontos fogágyat is.
A fogínysorvadás megoldása többlépcsős, és mind a páciens, mind a fogorvos részéről nagy türelmet és kitartást kíván. Első lépésben fogászati röntgen készül, mely során kiderül, milyen komoly a probléma. Ha a diagnózis elkészült, következik a fogtisztítás, a fogkőlevétel, a fogíny alatti rész kitisztítása, illetve a gyulladásban lévő fogínytasak gyökérfelszín kezelése.

Rendelőnkben bármilyen fogászati problémára – így a fogágybetegségek kezelésére is – találunk szakértő, minőségi megoldást, keressen minket bizalommal! Ha parodontológia Zalaegerszegen, akkor DenTeam!